דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסוכן האישי אל מול הביטוח הישיר 

מאת    [ 11/03/2014 ]

מילים במאמר: 803   [ נצפה 3581 פעמים ]

במשך מספר שנים מתחוללת מלחמה של ממש על טיבו ואופיו של הסוכן האישי אל מול אופי העבודה של חברות הביטוח הישיר. שלטים ופרסומות בטלוויזיה וברדיו משמיצות את סוכן הביטוח בטענה כי התשלום עבור שירותיו הוא מיותר וכי אין צורך "לממן סוכן" בעת רכישת פוליסת ביטוח.
קמפיין זה מתבסס על טעויות גמורות, ללא שמץ של אמת והטעיה בכוונה תחילה.
סוכן הביטוח משתמש במקצועיותו ומסירותו לטיפול במבוטח במעמד תביעה או הקמת פוליסה מכל סוג ויעמוד לצדו בכל שעה קשה ועד לקבלת הטיפול הנדרש. כל זאת תמורת עמלות שלעיתים אינן משמעותיות כלל.
חשוב לציין כי עבודתו של הסוכן הינה קשה, מקצועית ומורכבת. היא מצריכה שעות עבודה רבות למען המבוטח. כמו כל בעל מקצוע המעריך את עצמו, לסוכן הביטוח מגיע להתפרנס מעבודתו שכן ללא פרנסה מתאימה, לא יהיה טיפול מקצועי במבוטח.

המאבק העיקש בין הישירים לסוכן האישי, אשר עלותו נאמדת במיליוני שקלים בשנה, הינו תולדה של ניסיון מצד חברות הביטוח הישיר למזער את הפער בין היתרונות הקיימים בעבודה מול סוכן פרטי אל מול החסרונות הקיימים בביטוח הישיר.
נראה כי המאבק אינו משנה את המגמה העיקרית בשוק הביטוח וכי רובו המוחלט של ציבור המבוטחים בישראל מעדיף להצטרף לביטוח דרך סוכן אישי ומקצועי ורק כ- 10% משוק הביטוח בישראל, שייך לביטוחים הישירים.
ניתן לראות כי לפי נתוני פילוח שוק הביטוח, הציבור הישראלי מאמין בקשרים האישיים עם סוכן הביטוח ומעדיף לעבוד עמו. ישנן סיבות רבות לקיום העדפה זו ואנו נמנה חלק מהן.

יתרונות הסוכן האישי


    • מקצועיות- תחום הביטוח, על אף ההיגיון הפשוט שמאחוריו, הינו תחום רחב המורכב מסעיפים, כללים ותקנות רבות. בכל פעם שהמבוטח נקלע למצב ביטוחי, הוא יצטרך עזרה מקצועית, הכוונה לפעולה והסבר בתהליך התביעה וקבלת תגמולי ביטוח. במקרים רבים בעת פניה למוקדי הביטוחים הישירים המבוטח נתקל בחוסר מקצועיות ומגלה כי המוקדנים אינם בקיעים בתחום כנדרש ומקריאים את תשובתם מהמסך שמולם. הם מעבירים את הטיפול במבוטח ממחלקה למחלקה וגורמים לסרבול מיותר המונע את הטיפול המתאים ללקוח. הליך זה אינו יכול לקרות אצל סוכן הביטוח האישי. הסוכן העוסק בתחום בכל יום ומכיר את תהליכי העבודה מול המבוטחים וחברות הביטוח. הוא יספק מענה מקצועי, אמין ומהיר. הרי זאת העבודה שלו!
    • אובייקטיביות- בניגוד לחברת הביטוח הישיר שמציעה לציבור המבוטחים את מוצריה בלבד, סוכן הביטוח יכול להיקשר בהסכמים למספר חברות ביטוח. עקב כך, הסוכן יכול להתאים את המוצר הטוב ביותר למבוטח מבין מספר רב של מוצרים שמוצעים על ידי מספר חברות. כמות הפתרונות הביטוחיים  גדולה יותר.
    • טיפול מסור- כאשר מתרחש מקרה הביטוח ולאחר התגובה הראשונית למצב הקיים, מתקיימת פניה של המבוטח לצורך בירור, טיפול בתביעה וקבלת תגמולי ביטוח.
    כספי הביטוח, מטרתם לשמש את המבוטח לצורך הסתגלות למצב החדש או לצורך תשלומים דחופים לטובת בדיקות, תרופות, תיקוני רכב ושירותים אחרים. עקב החשיבות הרבה הטמונה בקבלת הכספים, ישנו צורך בגורם מקצועי שידע לטפל בצרכי התביעה של המבוטח על מנת לקצר תהליכים. כאן מתבטאת מקצועיותו של סוכן הביטוח האישי.
    לעומת זאת, בעת פניה לחברות הביטוח הישיר, המבוטח נאלץ להתמודד בגפו מול המחלקה המשפטית של החברה ומוקדנים שאינם מיומנים ואינם מכירים את המבוטח ואת סיפור המקרה. מצב שמביא לאובדן כספים וזמן וגורם לדעה שלילית על כלל חברות הביטוח.
    • יחס אישי- סוכן ביטוח טוב מכיר את מבוטחיו ואת צרכיהם. הוא יודע שלמבוטח יש ילדים ואשה, הוא מכיר אותם בשמם, יודע אם בני המשפחה עובדים בעבודה המצריכה כיסוי מסוג מסוים ואת ההיסטוריה הרפואית שלהם. כאשר קורה מקרה ביטוח, הסוכן רואה לפניו את פניו של המבוטח ויכול להתחבר בקלות לצרותיו.
    בעת פניה למוקד הביטוחים הישירים, המבוטח הוא בסך הכל מספר ולכן אין היקשרות אמפטית למצבו.
    • מקור לקבלת סיוע- בעת צורך במתן תשובה, ייעוץ או עזרה, המבוטח יכול לקבוע פגישה עם סוכן הביטוח האישי, לשבת אתו "אחד על אחד" ולדון בנושא שעל הפרק. כשהמבוטח פונה לייעוץ דרך מוקד מפנים אותו למוקדן הפנוי באותו רגע ואין אפשרות לפגישה אישית. אין אדם אחד שבודק ומרכז את כל הצרכים הביטוחיים של המבוטח תחת קורת גג אחת.
    • מחיר- מפתיע לשמוע זאת, אך לא תמיד המחיר שמוצע דרך הביטוח הישיר הוא הזול ביותר. אמנם חברות אלו אינן עובדות דרך סוכנים אך עלויות הפרסום הגבוהות שלהן מכריחות אותן להגדיל את הרווח על חשבון הלקוחות. סוכן הביטוח יכול להגיע להסכמים המעניקים הנחות למבוטחיו דרך חברות הביטוח השונות ולאפשר גמישות מחירים מסוימת.
    כמו כן חשוב לזכור שמחיר זול עלול לבוא על חשבון כיסוי חלקי שאינו מקיף, עובדה שעלולה לא להיאמר במעמד הרכישה.

לסיכום
חברות הביטוח הישיר נוקטות באמצעים רבים בכדי לשכנע את הציבור כי אין צורך לפנות לסוכן הביטוח אך למרות זאת רובם המוחלט של המבוטחים פונה לסוכן האישי. העבודה עם הסוכן מעניקה למבוטח יתרונות רבים כמו מקצועיות, יחס אישי, שירות וטיפול מסור. פרט לכך התחושה שמישהו שמכיר אותנו אישית ויעזור לנו בעת צרה אינה משתווה לתחושה של שירות דרך מוקדן.
ניתן להניח כי כל עוד היתרונות הברורים הללו ישמרו, שוק הביטוח ימשיך להתבסס על השירות האישי והאדיב של סוכן הביטוח המקצועי.

בברכת בריאות טובה ובטחון

ניר רייך    סוכן ביטוח
פיני רייך שרותי ביטוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב